איך לתכנן ולבנות אתר שמושך לקוחות
כל עסק שרוצה לצמוח לטווח ארוך צריך אתר, והאתר חייב להיות נכון מבחינה שיווקית אם ברצונך למשוך לקוחות חדשים.
בדיוק לפני כמה ימים התבקשתי להסתכל על אתר תדמית מאוד יפה, שלמרות קידום ממומן וקידום אורגני שנעשו לאורך תקופה ארוכה – לא הניב לידים בכלל.
האתר הוא לא שיווקי, ולמרות שרואים שהושקעה בו עבודה רבה אין פלא שלא מגיעים דרכו לידים…
הסוד הוא להיכנס לראש של הגולש.
לדוגמה, באתר שבחנתי נשארתי עם שאלות לא פתורות. לא באמת הבנתי את המסר של האתר במבט מהיר. אז כמו כל גולש מוצע אחר, הנטייה שלי היתה לצאת מהאתר ולא להמשיך לגלוש או למלא צור קשר.
הנה כמה כללי זהב:
1. "אל תבזבזו לי את הזמן"
הגולש רוצה להיכנס אל האתר ולהבין באופן מידי עם מי יש לו עסק.
הגולש הממוצע הוא חסר סבלנות, לא רוצה שנבזבז לו את הזמן, יש לנו מקסימום 3 שניות ליצור את הרושם הנכון.
אסתטיקה עוזרת אבל היא לא העיקר. באמת, נתקלתי באתרים מכוערים בטירוף שעדיין עושים עבודה שיווקית מעולה, ובאתרים יפהפיים שאף אחד לא מגיב להם.
אבל אם נכנסת לאתר ולא הבנת בשבריר שנייה מה תחום ההתמחות ומה העסק הזה מנסה לומר לך – האתר לא טוב.
הנה תמונה שתעזור להמחיש את הנושא:
הזמן שלוקח לאדם ממוצע לקלוט מה תחום ההתמחות והמסר העיקרי בצילום המצורף הוא מקסימום 3 שניות. בזמן הזה אפשר לקלוט שמדובר בטיולים מאורגנים ליעדים בחו"ל ושיש ריבוי יעדים, ולגבש דעה.
לצפייה באתר החי: https://gioranelken.co.il
2. קהל יעד
עכשיו אנחנו מגיעים לנקודה שחשובה במיוחד לקידום, אבל צריך להתייחס אליה כבר באפיון הראשוני של האתר.
והיא: מי הלקוחות שלנו?
לדוגמה, אם טיולים מאורגנים רלוונטיים עבורך – מעולה. אבל אם הכיוון שלך הוא יותר טיולי משפחות או טרמילאות אז מן הסתם האתר לא יהיה רלוונטי עבורך כגולש.
מי ירצה טיול מאורגן? ברוב המקרים זה קהל יותר בוגר, מבוסס, שרוצה שמישהו אחר ישבור את הראש על ארגון הטיול… חשוב להם לדעת מראש לאן נוסעים, מתי, כמה עולה, מה מסלול הטיול וכו'.
כל האפיון נבנה עבור אותו קהל יעד!!!
המסרים, הצבעים, הדינמיות של האתר, גודל האותיות והכותרות וכו'.
3. דברים שחייבים להיות באתר שיווקי בסיסי
בין אם יש לך אתר עם עשרות עמודים או אתר של עמוד אחד, הדברים הבאים חייבים להופיע במיקום בולט ונגיש:
דף הבית: חלון ראווה דיגיטלי שבו הגולש קולט במהירות את כל הדברים החשובים לגבי העסק – מסר ראשי, שירותים או מוצרים עיקריים, פרופיל עסקי קצר, איך יוצרים קשר.
מה העסק מספק: צריך לפרט על המוצרים או השירותים של העסק, עם תקציר ברור בראש כל עמוד ואז הרחבה (תקציר מכבד את הגולש חסר הסבלנות).
שימוש בתמונות: תמונה שווה אלף מלים. קל יותר להעביר מסרים דרך תמונות. זה המקום להזכיר עד כמה חשוב לצלם את כל מה שקורה בעסק – אבל הצילומים חייבים להיות טובים! צילום גרוע מקלקל…
אודות: זהו הפרופיל העסקי שמציג את העסק בדרך הטובה ביותר. חשוב מאוד לא להיות מסתוריים מידי ולספק נתונים רלוונטיים.
יצירת קשר: עמוד באתר או בחלקו התחתון של האתר, שבו אפשר להשאיר פרטי קשר, מקובל להוסיף שם גם קישורים לרשתות החברתיות של העסק.
מאמרים: תוכן אמיתי שמסביר עוד על המוצר או השירות הוא קריטי ליצירת חיבור עם הגולשים. אם קשה לך לכתוב, שווה להשקיע בכתיבת תוכן מקצועית. זו השקעה משתלמת ביותר!
יש עוד טיפים רבים בנושא, אבל אלה 3 הנקודות החשובות ביותר, מניסיוני הרב בשיווק.
אני זמינה לשאלות נוספות אם יש לך 🙂
רחלי נטע
אשת שיווק, יועצת עסקית שיווקית ובעלים של שוקו מרקטינג