איזה צבע עוזר בשיווק דיגיטלי?

יש תיאוריות רבות לגבי בחירת צבעים בשיווק דיגיטלי, השפעת הצבעים על התת-מודע, אנרגיה מושכת או מרחיקה… מה מומלץ?

האם שימוש בצבע מסוים באמת יגביר את הרצון של אנשים לקנות מאיתנו?

האם יש אמת בתיאוריות לגבי צבעים?

והאם אנחנו צריכים להתפשר על הצבעים שאנחנו אוהבים?

 

אני אפתח בסיפור.

לפני שנים, כשהתחום של בניית אתרים עוד היה חדש, הגיע אליי איש עסקים להתייעצות לגבי חידוש אתר.

היה לו אתר מכוער. אין דרך אחרת לתאר אותו. ממש מכוער.

זינקתי על ההזדמנות והתחלתי להסביר לו על חשיבות העיצוב, הצבעים והנראות אם הוא רוצה להשיג מכירות – ואז הוא שאל אותי שאלה שהיכתה בי "ישר בפנים"…

הוא שאל, האם האתר החדש ימשיך להזרים לו לידים בכמויות כמו שהוא מקבל עכשיו בלי פרסום.

עצרתי. שאלתי כמה לידים הוא מקבל.

הוא ענה "20-30 ביום".

בלי להתבלבל ובלי לנסות למכור לו כלום, אמרתי "אם ככה, אל תשנה כלום".

 

שיווק דיגיטלי מוצלח

למה לא ניסיתי למכור לו למרות הכל? כי התפקיד של השיווק הוא להזרים לעסק לידים. ובעוד שעיצוב הוא דבר חשוב שיכול להקפיץ את המכירות באופן משמעותי, זה לא מתפקידי לשפוט ולהעביר ביקורת שלילית על משהו שנותן תוצאות.

אחד מכללי המפתח בשיווק הוא: לא נוגעים במשהו שעובד.

השיווק שלך עובד? לא משנים שום דבר.

מתי כן משנים?

  1. בשיווק דיגיטלי אנחנו משנים כשמשהו שנתן תוצאות מפסיק לעבוד.
  2. כשמשהו בשיווק פשוט לא עובד, לא משנה מה אנחנו מנסים לעשות.
  3. כשהאתר מיושן ולא תואם את הכללים של גוגל, ואין ברירה אלא לחדש אותו.
  4. כשבעל העסק פשוט לא אוהב את מה שיש לו כרגע…

 

תיאוריית הצבעים: בעד ונגד

צבעים יכולים להקפיץ קמפיין דיגיטלי. יש להם השפעה חזקה על רגשות. המטרה של תיאוריית הצבע היא לנסות להעריך מראש את התגובה של צרכנים למסרים שמועברים באמצעות צבע – האם היא תהיה חיובית ותניע למכירה או תהיה שלילית ותבריח את הצרכנים.

מעבר לגישה הרגשית האישית של כל אחד ברמה האישית שמבוססת על ערכים נרכשים מבית ההורים, תרבות, מגדר וטעם אישי, יש כמה תגובות שהן משותפות.

יחד עם זאת מדובר בתיאוריה ולא במדע מדויק, לכן אני ממליצה לך להשתמש בה כאבן דרך שתכוון אותך בצעדיך הראשונים בעיצוב ולא תכתיב לך דברים באופן שרירותי. לדוגמה, שימוש בצבע האדום יכול להקפיץ אתר במקרים מסוימים – או להבריח גולשים.

במיתוג עסקים צריך לקחת הרבה דברים בחשבון. צבע הוא רק אחד מהם. טעם אישי הוא גורם חשוב הרבה יותר. לדוגמה, אם בעלת עסק "עפה" על הצבע הוורוד וזה סימן ההיכר שלה אז בהחלט חשוב לשלב ורוד במיתוג שלה – אבל לא ברמה של בובת ברבי….

דוגמה טובה היא הצבע הסגול: יש את אלה שפשוט מאוהבים בצבע הזה ומייחסים לו  יוקרה, רוחניות וחוכמה. יחד עם זאת הצבע הזה לא תמיד "עובר מסך" באופן טוב, ויותר מידי סגול עלול להרתיע גולשים. במקרה כזה אעצב אתר עם נגיעות של סגול ואאזן אותו עם לבן, לבנדר (סגול-כחול) ואפור.

אז כן, יש טעם אישי ויש את "מה שמקובל" וצריך למצוא את שביל הזהב ביניהם. במקום להסביר ללקוח למה בחירת הצבע שלו לא מומלצת אני עושה את הדברים הבאים:

 

אל תשכנעו – תנו דוגמאות

אם אני חושבת שהלקוח מושך לכיוון פחות מוצלח מבחינה שיווקית ומיתוגית, אראה לו דוגמאות שונות שמציעות אלטרנטיבות. זה מאוד מאיר עיניים ועוזר לגשר על פערים בטעם אישי. ברוב המקרים כשרואים קשת צבעים מאוזנת זה מספיק כדי להעביר את המסר.

אני מחפשת תמונות שממחישות את הנושא שבו אנחנו עוסקים ודוגמת צבעים מתוך התמונה (ממש קל לעשות את זה בפאוורפוינט). הנה דוגמה לעסק מתחום המקצועות החופשיים – עריכת-דין, ראיית חשבון, פיננסים. בתחומים האלה מקובל להשתמש בצבעים "מכופתרים" (תמונה ימנית) שמראים רצינות מקצועית בשילוב עם אלגנטיות כדי להעביר מסר אנליטי ומקצועי. מהצד השני (תמונה שמאלית) בחרתי תמונה שהיא עסקית אבל נינוחה, לא מכופתרת. בשני המקרים קשת הצבעים היא רגועה ולא צעקנית, אבל אפשר להרגיש את ההבדל ברגש שהצבע משדר:

דוגמה לקשת צבעים לעסק כמו עריכת-דין

דוגמה נוספת היא כשהלקוח בוחר צבע דומיננטי ורוצה להשתמש בו באופן נרחב. יש כאן שתי תמונות עם אותה קשת צבעים אבל הן שונות מאוד זו מזו – הימנית מאוד דומיננטית והשמאלית מינימליסטית.

אפשר למצוא דוגמאות כאלה לכל צבע ולהמחיש ללקוח בדרך פשוטה, שלא מפחיתה בערכו, מה תהיה התוצאה הסופית:

דוגמה לשימוש בצבע מינימלי או מוגבר

מי צודק ומי טועה?

בסופו של יום, לא משנה עד כמה מדויקת ומקצועית העבודה שלנו – אם הלקוח לא יאהב את מה שאנחנו מציעים לו ולא מרגיש שהוא מסוגל להתגאות בתוצאה הסופית, הוא לא יתקדם איתנו.

התגובה הרגשית של הלקוח לצבעים היא זאת שקובעת. התפקיד שלנו כאנשי השיווק הוא לייצר את המוצר הטוב ביותר עבור הלקוח

 

למידע נוסף לחצו כאן

רחלי נטע

 

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'שוקו מרקטינג', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

אולי יעניין אותך לדעת גם על...

מחזור השיווק: שיווק או מכירות, מה יותר חשוב? התשובה שתפתיע אותך!

למעשה, מכירות זה חלק אחד בלבד מ"מחזור" השיווק, ומתחיל אפילו לפני שהמוצר שלך יוצא לשוק. …

שיווק דיגיטלי מוצלח: דמוגרפיה לעומת פסיכוגרפיה

אם למרות כל מאמצי השיווק שלכם עדיין לא גיליתם למה אנשים קונים מכם, ואין לכם …

אתר באנגלית: מנוע צמיחה מרכזי בהתרחבות לשווקים בינלאומיים

כשעסק מתכנן להתרחב לשווקים בינלאומיים, השאלה המרכזית היא איך להגיע לקהל היעד בצורה מהירה, אפקטיבית …

טיפים לאתר אינטרנט שיפרוץ לשווקים חדשים

הכלכלה בישראל לא מאפשרת לך להתרחב בקצב הרצוי? חשבת לפרוץ לשווקים חדשים בזירה הבינלאומית? הנה …

להפוך לאוטוריטה בעזרת גוגל SEO

רוצה להפוך לאוטוריטה בתחומך וחשבת על קידום אורגני SEO בגוגל כדי להשיג את המטרה? הנה …

5 סיבות לבחור בפרסום בפייסבוק או פרסום בגוגל

תהיתם היכן להשקיע את מיטב כספכם בפרסום, האם בפייסבוק או בגוגל? זאת שאלה נכונה. בחירה …