הסוד לקמפיין פרסומי מעולה!

כולם מחפשים את הקמפיין האחד הזה, שיכניס כמויות של לידים בעלות נמוכה ויהיה הצלחה מסחררת.

האם זה חלום רחוק? יש בכלל קמפיינים כאלה?

כן בהחלט.

לנו יש כרגע כמה קמפיינים איכותיים באוויר ועוד אחד שבדיוק עצרנו כי הלקוח הוא sold out, שזה הכי מגניב.

אבל איך בכלל מגדירים שקמפיין הוא טוב או מעולה כשכל עסק הוא מיוחד?

והאם יש מדד אחיד שמשותף לכל העסקים?

הנה סיכום קצר של כמה מהתובנות שיש לי בנושא, רוצה לשמוע?

 

"כמויות של לידים"

זה חשוב, אבל… יש עסקים שבהם ליד יחיד ומדויק יכול להביא איתו עסקה של כמה מיליונים (ויש לנו לקוח כזה אז אני מדברת מניסיון).

יש גם עסקים שלא מסוגלים להתמודד עם כמות גבוהה של לידים כי הם לא ערוכים לכך מבחינה עסקית. אין טעם לכפות עליהם מאסות של טלפונים שסתם ימוטטו אותם. זה נכון שבתחומים עסקיים מסוימים הכמות היא קריטית כי זאת הדרך היחידה לסגור עסקאות – אבל לא בכל עסק זה המצב.

לדוגמה, יש עסקים שהיו רוצים מאסה גבוהה של לידים – אבל הם מתמחים בנישה עסקית ספציפית והסיכוי שהם יקבלו כמויות היא נמוכה. במקרה כזה אנחנו מנסים להעריך את פלח השוק שהלקוח רוצה להשיג ולחשב בהתאם. נניח עסק שפונה לקהל יעד של נשים דתיות מאזור גאוגרפי מסוים לא יכול לצפות לאותה כמות לידים כמו של עסק בפריסה ארצית שפונה לנשים בכלל. זה לא יהיה ריאלי לצפות שיהיו להם את אותן התוצאות.

 

"אין מספיק תקציב"

זה נכון שבמקרים רבים התקציב לא מתאים, אבל גם זה לא הסוד.

יש קמפיינים שגם אם נשפוך עליהם פי 2 יותר כסף הם לא יניבו יותר לידים.

ויש קמפיינים שמתחילים להניב תגובות רק בסכומים מטורפים, שלא שווים את ההשקעה.

הסיבה העיקרית לכך שתקציב הפרסום הוא לא הגורם העיקרי להצלחה או כישלון היא שקמפיין, כל קמפיין, "מתעייף" ומפסיק לספק תוצאות גם אם שופכים עליו יותר כסף. זמן ההתעייפות הוא די קצר אז צריך לשמור על ערנות ופשוט לרענן את המסר השיווקי.

 

"כתיבת תוכן רגשי / מניע / שמוכר את המוצר בעצמו…"

מתחמם, אבל עדיין לא הגורם העיקרי להצלחה או כישלון.

אז כן, התוכן הוא חשוב, אבל ראית כבר קמפיינים שאין בהם כמעט בכלל טקסט שהצליחו בגדול (לדוגמה בתחום האופנה והעיצוב) ומצד שני ראיתי טקסטים מ-ד-ה-י-מ-י-ם שלא השפיעו על הרגלי הקנייה של הציבור בכלל.

 

הסוד הגדול הוא…

לדעת שיווק באמת, ולא חפיף. זה משהו שמגיע מניסיון רב.

ובכל זאת, הנה הנוסחה:

 

  1. שילוב של כל הרשום מעלה תוך התחשבות עסקית במה שהעסק מסוגל לספק, והתייחסות אמיתית ללקוח – לזכור שיש מישהו בצד השני של המודעה, ולדבר אליו בלי סיסמאות.

 

לפעמים מרוב "בואו נדהים את הלקוח!" אנחנו מפספסים לגמרי את מה שמעניין את הלקוח.

לדוגמה, לקוח שמחפש טיול מאורגן רוצה לדעת לאן טסים, מתי, איפה נבקר, כמה עולה ורמת השירות (פנסיון מלא, חצי פנסיון וכו'). הוא לא זקוק לכך שנשעשע אותו עם סיפורי רקע מרגשים על ההיסטוריה של המקום כדי לקבל החלטה.

להיפך, מרוב תוכן לא רלוונטי הוא נוטש…

איש עסקים שמחפש פתרון לבעיה מסוימת שמטרידה אותו כאן ועכשיו, יחפש תשובות בגוגל. הוא לא זקוק למסר שירגש וילהיב אותו – הוא רוצה לדעת האם באפשרותך לפתור את הבעיה שלו. משיגים את זה עם דוגמאות והצלחות של לקוחות אחרים ומסר מאוד ענייני, שלא הולך סחור-סחור

 

  1. לפרסם בערוצים שהלקוח נמצא בהם.

 

השגיאה הכי גדולה היא לפרסם ברשתות החברתיות כשהקידום הנכון עבורך הוא בגוגל, או להיפך. במקרה כזה אין מצב שיגיעו אליך לקוחות טובים!

ההבדל העיקרי הוא:

אם הלקוחות מחפשים את השירות שלך מיוזמתם ויודעים מה הם מחפשים, יש לפרסם בגוגל.

אם הלקוחות לא יודעים על קיומך או לא יודעים אפילו מה לחפש בגוגל, פייסבוק/אינסטגרם יספקו את הפתרון.

מומלץ לעבוד עם חברת שיווק דיגיטלי ששולטת בכל הפלטפורמות המרכזיות כדי לוודא שהייעוץ הוא אובייקטיבי ונכון עבור העסק שלך ולא סתם ניסיון מכירה.

 

  1. לוודא שגוגל לא חוסמים אותך…

 

אם האתר שלך ישן (למעלה מ-5 שנים) יש סבירות גבוהה שהוא לא בנוי לפי הכללים העכשוויים של גוגל ולפי כך הם מורידים אותו בדירוג למקום שהגולשים לא מגיעים אליו.

ואם האתר שלך לא מותאם לסלולר… טוב, במקרה כזה באמת אין לך ברירה אלא לבנות לעסק אתר מותאם וכמה שיותר דחוף.

הסיבה: רוב הגלישה באינטרנט מתבצע כיום מהסמארטפון. וזה ילך ויגדל. אם הגולש נכנס לאתר שלא מותאם לטכנולוגיה העכשווית הוא יזכה לחוויית גלישה לא חלקה ולא נוחה והסיכויים הם שהוא ייצא מהאתר. זה במקרה שגוגל בכלל יסכימו לחשוף את האתר שלך.

אני לא מגזימה, ראיתי אתרים שגם כשחיפשתי אותם במפורש לא מצאתי אותם בגוגל. רק כשהקלדתי את הכתובת הם עלו. אאוצ'.

 

 

אם יש לך שאלות נקודתיות אליי לגבי אסטרטגיה נכונה עבורך, אפשר להתייעץ איתי. הכי נוח זה לפנות בוואצאפ: 052-6848603 ואחזור אליך.

 

רחלי נטע

מנכ"ל ובעלים בשוקו מרקטינג

שיווק דיגיטלי בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם, בניית אתרים ודפי נחיתה

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'שוקו מרקטינג', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

אולי יעניין אותך לדעת גם על...

מחזור השיווק: שיווק או מכירות, מה יותר חשוב? התשובה שתפתיע אותך!

למעשה, מכירות זה חלק אחד בלבד מ"מחזור" השיווק, ומתחיל אפילו לפני שהמוצר שלך יוצא לשוק. …

שיווק דיגיטלי מוצלח: דמוגרפיה לעומת פסיכוגרפיה

אם למרות כל מאמצי השיווק שלכם עדיין לא גיליתם למה אנשים קונים מכם, ואין לכם …

אתר באנגלית: מנוע צמיחה מרכזי בהתרחבות לשווקים בינלאומיים

כשעסק מתכנן להתרחב לשווקים בינלאומיים, השאלה המרכזית היא איך להגיע לקהל היעד בצורה מהירה, אפקטיבית …

טיפים לאתר אינטרנט שיפרוץ לשווקים חדשים

הכלכלה בישראל לא מאפשרת לך להתרחב בקצב הרצוי? חשבת לפרוץ לשווקים חדשים בזירה הבינלאומית? הנה …

להפוך לאוטוריטה בעזרת גוגל SEO

רוצה להפוך לאוטוריטה בתחומך וחשבת על קידום אורגני SEO בגוגל כדי להשיג את המטרה? הנה …

5 סיבות לבחור בפרסום בפייסבוק או פרסום בגוגל

תהיתם היכן להשקיע את מיטב כספכם בפרסום, האם בפייסבוק או בגוגל? זאת שאלה נכונה. בחירה …