… …

רוצה יותר מכירות? ניסית ליצור איתם קשר?

מסיבות ברורות מאליהן רובנו הולכים על שיטות שיווק שלא מחייבות אותנו לעבור לקוח-לקוח ולפתוח בתקשורת ישירה. קידום בפיסבוק או בגוגל נראה מהיר ופשוט יותר אבל ברוב המקרים זה גם יקר יותר. לפעמים ברמה כזאת שמעמידה את העסק בסכנה.

 

יש עסקים שמשקיעים 30% ויותר מהמחזור על קידום בגוגל, ומפספסים שיטות נוספות שיכולות להגדיל להם את המכירות במחיר מצחיק.

 

אני רוצה להציג לך את עולם השיווק הישיר: שיווק וקידום שמבוססים על פנייה כמה שיותר אישית וממוקדת אל הלקוח הפוטנציאלי. העלויות בשיווק הישיר יכולות להיות נמוכות מאוד ואפקטיביות!

שיטות שיווק ישיר ידועות הן ניוזלטר, טלמרקטינג, סמס, מכתב בדואר רגיל וכו'.

 

אם מתאים לך להגדיל את כמות הלידים בלי להיכנס להוצאות גבוהות, הנה כמה רעיונות ודוגמאות.

 

בכל שלב אם משהו לא ברור לך אני מזמינה אותך לשלוח לי הודעה (052-6848604) ולהתייעץ.

 
 צעד ראשון: בניית מאגר נתונים
 

יש לך מיילים או מספרי טלפון של הלקוחות או הלידים שלך?

 

מעולה, אפשר להקים מאגר!

 

אין לך כלום? אל ייאוש, יש פתרונות!

 

אני לא אכנס כאן למורכבויות של חוק הספאם, רק אגיד שמבחינה עקרונית המדינה מאפשרת לך לשמור על קשר עם הלקוחות שלך כל עוד עומדים בתנאים מסוימים.

 

אם העסק שלך חדש, אפשר להכניס למאגר חברים ובני משפחה. העיקר שיהיה לך מאגר להתחיל ממנו.

 

אם יש לך את הנתונים הבאים, מומלץ להשתמש גם בהם בבניית המאגר: מה הלקוח קנה, באיזה סכום, מתי קנה, מה גילו, ישוב מגורים וכו'.

 

לדוגמה, ישראלה כהן קנתה ספה וכורסה בשווי של 6,000 ₪ לפני 5 שנים… יש סיכוי גבוה שישראלה תתעניין בטרייד אין להחליף את הריהוט שיש לה כבר 5 שנים בריהוט חדש. או שהיא תתעניין בשולחן סלון שמתאים לריהוט שלה, וכן הלאה.

 

אבל גם אם כל מה שיש לך זה רק מספר טלפון, זה עדיין מעולה!

 

ככה אפשר לפנות אל האנשים האלה ישירות ולנסות לעניין אותם במוצר הבא.

 
 

הנה כמה שיטות אפקטיביות של שיווק ישיר:

 
 טלמרקטינג: אחת השיטות החזקות ביותר להשגת לידים.
 

יתרונות: טלמרקטינג מאפשר לך לגרום ללקוח הפוטנציאלי להתעניין במוצר או שירות גם אם הוא לא חשב על זה עד כה. אחוזי ההמרה יכולים להיות גבוהים.

 

חסרונות: חייבים להיות מוכנים לדבר עם כל אחד, לא להישבר כששומעים "לא", להמשיך לאדם הבא ולהישאר כל הזמן במצב רוח מעולה.

 

עלויות מינימום: מכשיר טלפון ונחישות / מקסימום: השקעה בציוד מחשוב ומרכזיה טלפונית, בכוח אדם ובהכשרה מתמדת.

 
 
 

ניוזלטר / אימייל מרקטינג: שיטה מעולה להישאר בתודעה ולייצר מכירות.

 

יתרונות: עלויות נמוכות מאוד, אפשרות להוציא דיוור לעתים קרובות. בעזרת כותרות מעניינות אפשר לעודד את הלקוחות לפתוח את המייל ותמיד לזכור שגם אם הם ביקשו הסרה זה לא אומר שהם לא יקנו אצלך יותר 🙂

 

יתרון נוסף: עצם העובדה שהלקוח רואה את השם שלך בתיבת המייל על בסיס קבוע מייצר אפקט של התמדה ועוצמה (יחסי ציבור טובים). ראיתי כבר מקרים רבים של לקוחות שהגיבו אחרי שנה ואפילו יותר ובאו לרכוש מוצר או שירות.

 

חסרונות: נחשב ספאם, לקוחות רבים לא פותחים את המייל. פירטתי את הפתרונות למעלה.

 

עלויות: 90-250 ₪ למערכת דיוור (אני אישית מפנה את לקוחותיי לשלח מסר), עלויות לאיש שיווק או ספק חיצוני שיעשה את העבודה עבורך.

 
 
 

סמס / ניוזלטר סלולרי: מעולה לקבלת תגובה מהירה או אם יש לך רק מספרי סלולר.

 

טיפ: אני נוהגת להקים ללקוחותיי דף נחיתה במערכת שליחת הסמס ואז אני מכניסה את הקישור של דף הנחיתה לסמס. זה מאפשר שליחת תמונות וסרטונים.

 

יתרונות: קל, מהיר וזול.

 

חסרונות: יכול להוביל לבקשות הסרה, לא כולם פותחים את הסמס או את דף הנחיתה בטלפון שלהם.

 

עלויות: במערכת כמו אינפוריו המערכת בחינם והתשלום הוא רק על רכישת חבילת סמס. תמיד תקנו רק סמס ארוך (134 תווים) העלות היא פחות מ-10 אגורות לכל סמס (כלומר לכל 134 תווים).

 
 
 

דיוור בוואצאפ: יכול לעבוד נפלא אם עושים את זה נכון.

 

יתרונות: מאפשר שליחה ישירה של תמונות וסרטונים, אחוזי התגובה יכולים להיות גבוהים מאוד.

 

חסרונות: העלויות יותר גבוהות, אם מתלוננים עליך יהיה צורך להחליף את המספר השולח (יש לזה פתרונות).

 

עלויות: מ-0 עד אלפי שקלים.

 
 
מכתב אישי, כזה שנשלח בדואר, במעטפה עם בול 🙂
 

זעזעתי אותך?… יש דברים שבהם השיטה עובדת פי כמה יותר טוב משיטות אחרות.

 

לדוגמה אם מעטפה מעניינת היתה מגיעה לתיבת הדואר שלך, שמכילה קופונים מעוצבים ומסר אישי (או דוגמית או קטלוג וכו') האם זה היה יכול להניע אותך לפעולה?

 

מבחינה סטטיסטית, התשובה חיובית.

 

כמה המלצות:

 

חשוב להימנע מפתיח של "לקוח/ה יקר/ה" עם ה-"/" הנורא. זה גורם ללקוח להבין שאין לך מושג מי הוא. אני תמיד משקיעה בטקסט יוניסקס ומנסה להשתמש בשם האדם עצמו. במידה ואין שם פרטי עדיף להשתמש בפנייה של "הי מה שלומך?" בלתי פורמאלי או משהו שמח אחר ("וואו איזה כיף שפתחת את המכתב הזה!").

 

עדיף לשלם עוד כמה אגורות, להגדיל את המשקל של הדיוור ולייצר מעטפה מדהימה מאשר לחסוך ולאבד את אפקט ה-וואו.

 

אם העסק שלך שולח דף חשבון תקופתי או דוח אחר, כדאי לנצל את ההזדמנות להוסיף לדיוור מסר שיווקי מעניין.

 

העלות הגבוהה והמבוזבזת מגיעה מהדואר החוזר. מומלץ לטייב את הכתובות לפני הדיוור. במידה ולא עשית את זה, אפשר לנצל את הדואר החוזר כדי לעשות טלמרקטינג ממוקד ("ניסינו לשלוח לך קופונים מדהימים אבל הדואר חזר…").

 
 
 

אני חוזרת, בכל שאלה לגבי שיטת השיווק הנכונה עבורך אשמח לייעץ!

 

אני מגיעה מרקע של שנים בייעוץ עסקי ושיווקי, נתקלתי כבר במאות עסקים ועזרתי להם בהצלחה. היום אני מתמקדת בשיווק וקידום בכל הערוצים: פייסבוק, גוגל, מיילים וכו'.

כותבת המאמר: רחלי נטע, בעלים. מומחית לאסטרטגיה שיווקית רב-ערוצית
 
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיווק במיקור חוץ