האם יש לך משפך שיווקי?

בלי משפך קשה לעבוד…

משפך שיווק מייצר תנועה לתוך העסק. בלי התנועה הזאת העסק יתקשה להצליח.

משפך שיווקי - תמונה שממחישה

על מה כל הרעש?

בשיווק, העיקרון הוא שככל שנפנה ליותר אנשים כך יהיו לנו יותר לקוחות. לדוגמה, נניח שנפגשנו עם 10 אנשים, מתוכם 5 מתעניינים, ושניים קונים משהו. הרעיון הוא להכניס לפתח הרחב של "המשפך" כמה שיותר אנשים מתוך ידיעה שחלקם לא ירכשו מאיתנו, אבל ללא התנועה הזאת לא יהיו עסקאות.

אפשר לחשב את המשפך אחורה, קדימה, למעלה, למטה, להרחיב, לצמצם…

אבל קחו בחשבון את הנתון הבא:

יצירת משפך שיווקי מוצלח דורשת עשייה אמיתית.

דוגמאות:

נטוורקינג

ראש המשפך: חברות בפלטפורמה שמעניקה לנו חשיפה רחבה

>> עשייה: ביצוע פגישות אישיות ליצירת קשר וחיבורים

>>> קבלת הפניות או יצירת שת"פ

>>>> הוצאת הצעות מחיר למתעניינים

>>>>> סגירת עסקאות

פנייה לארגונים וחברות

ראש המשפך: יצירה/רכישה של מאגר רלוונטי (אנשי HR, מנהלי שיווק, סמנכ"ל כספים וכו'), או השתתפות בפעילות חשיפה לקהל זה.

>> עשייה: יצירת קשר אישי ותיאום פגישה, כולל פולואפ איכותי כדי להישאר בתודעה

>>> קבלת פניות

>>>> הוצאת הצעות מחיר למתעניינים

>>>>> סגירת עסקאות

שיווק ופרסום ברשתות חברתיות

ראש המשפך: הקמת דף פייסבוק, אינסטגרם, לינקד-אין וכו'.

>> עשייה: העלאת תוכן מעניין על בסיס קבוע (מינימום אחת לשבוע!), שיתוף הפוסט בדף האישי ובקבוצות, וגם פרסום בתשלום (קידום ממומן)

>>> קבלת פניות

>>>> הוצאת הצעות מחיר למתעניינים

>>>>> סגירת עסקאות

וכך זה ממשיך.

לא משנה באיזה תחום – ללא עשייה שיווקית העסק לא יצליח להתרומם ולהצליח!

שאלה: כמה עשייה שיווקית צריך לעשות?

תשובה: כמה שנדרש כדי לייצר עניין ופניות!

לא קיבלת פניות?

סימן שלא עשית מספיק פעולות שיווקיות.

אם אין לך מספיק לקוחות חדשים כדאי לבדוק אם הדברים הבאים מתבצעים בכמות גבוהה:

– פוסטים ברשתות החברתיות, כולל שיתוף בקבוצות והפצה רחבה – לפחות 1 בשבוע

– ניוזלטר עם טיפים אחת לשבוע (כן!)

– לצלם ולפרסם תמונות שמראות עשייה

– לצלם ולפרסם סרטונים קצרים שנותנים ערך

– לאסוף ולפרסם סיפורי הצלחה של לקוחות

– והכי הכי חשוב: לקיים פגישות – כל יום פגישה חדשה (מינימום!)

– אם העסק שלך משווק לארגונים – לתת הרצאות קצרות במחיר סמלי / חינם כדי להיכנס לתחום ולייצר קשרים + תיק עבודות

יש עוד דברים רבים שאפשר לעשות.

זו רק רשימה לדוגמה.

(ההסתייגות היחידה לגבי מה שכתוב לעיל היא אם יש לך מלא לידים אבל אין סגירות – במקרה כזה צריך לבצע "דיבאג" ואפשר להתייעץ איתי לגבי פתרונות)

רחלי נטע 
052-6848604

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'שוקו מרקטינג', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

אולי יעניין אותך לדעת גם על...

מחזור השיווק: שיווק או מכירות, מה יותר חשוב? התשובה שתפתיע אותך!

למעשה, מכירות זה חלק אחד בלבד מ"מחזור" השיווק, ומתחיל אפילו לפני שהמוצר שלך יוצא לשוק. …

שיווק דיגיטלי מוצלח: דמוגרפיה לעומת פסיכוגרפיה

אם למרות כל מאמצי השיווק שלכם עדיין לא גיליתם למה אנשים קונים מכם, ואין לכם …

אתר באנגלית: מנוע צמיחה מרכזי בהתרחבות לשווקים בינלאומיים

כשעסק מתכנן להתרחב לשווקים בינלאומיים, השאלה המרכזית היא איך להגיע לקהל היעד בצורה מהירה, אפקטיבית …

טיפים לאתר אינטרנט שיפרוץ לשווקים חדשים

הכלכלה בישראל לא מאפשרת לך להתרחב בקצב הרצוי? חשבת לפרוץ לשווקים חדשים בזירה הבינלאומית? הנה …

להפוך לאוטוריטה בעזרת גוגל SEO

רוצה להפוך לאוטוריטה בתחומך וחשבת על קידום אורגני SEO בגוגל כדי להשיג את המטרה? הנה …

5 סיבות לבחור בפרסום בפייסבוק או פרסום בגוגל

תהיתם היכן להשקיע את מיטב כספכם בפרסום, האם בפייסבוק או בגוגל? זאת שאלה נכונה. בחירה …