איך לא לבנות אתר

אני מודה, אני מחפשת דברים במחיר הכי נמוך שאפשר, אבל יש גבול. אם השירות שאני מקבלת או המזון שאני מכניסה לגוף הם באיכות של "טוב תראי, למה ציפית? שילמת בזול אז זה מה שקיבלת"...אולי צריך לחשב מסלול מחדש.

ועוד יותר כואב? להוציא הרבה כסף על מוצר או שירות דפוקים.

למה זה מגיע למישהו בכלל???

 

הנה כמה מוקשים בדרך לבניית אתר:

(לא בהכרח קשור למחיר!)

 

1. לקחת בונה אתרים רק בגלל ש-'העיצובים שלו ממש יפים'.

 

עיצוב יפה הוא שאלה של טעם אישי, מי אמר שהעיצוב שאהבת נכון לעסק שלך?

 

ראיתי בקריירה שלי מקרים רבים שטעו וקיבלו אתר שלא היה מדויק עבורם, אתר שהיה צריך לתקן.

 
 
 

2. לקחת חברה לבניית אתרים בגלל ש-'היא גדולה, אז היא בטח מקצועית'.

 

וואלה, כמות החברות "הגדולות" שנותנות שירות גרוע היא לא קטנה.

 

זה שמישהו טוען שהוא גדול לא אומר כלום.

 

זה לא רק בתחום בניית האתרים, אני בטוחה שהיו לך כמה מקרים כאלה בתחומי שירות שונים…

 

אני לא טוענת שחברה קטנה בהכרח תהיה טובה יותר, אבל אני טוענת שהטענה 'אנחנו גדולים' היא לא רלוונטית להחלטה עם מי לבנות את האתר שלך.

 

אפשר תמיד לבקש המלצות והוכחות לאיכות השירות לפני שסוגרים עסקה.

 
 
 

3. הגבלת מספר העמודים שבונים לך באתר.

 

אם מגבילים את החבילה שלך ל-5 או 6 עמודים, זה הזמן להתעורר ולשאול שאלות.

 

יכול להיות שבאמת אין לך צורך ביותר עמודים, אבל למה להגביל?

 

ואם מה שנכון עבורך זה דווקא 7 עמודים? או 10?

 

האם זאת דרך לגרום לך לשלם יותר? שווה לבדוק.

 

אני כותבת את הטיפ הזה בעקבות חוויה של לקוח שלי, שלצערי סגר עסקת אתר לפני שהגיע אליי. עם חברה גדולה. עם הגבלת עמודים שגרמה נזק לאתר.

 
 
 

4. ואחרון חביב: 'אין בעיה לבנות מה שאתה רוצה, תגיד מה אתה רוצה ואני אבנה לך'

 

בשנותיי כיועצת עסקית נתקלתי במ-ל-א עסקים שבמשך חצי שנה, שנה, ואפילו יותר האתר שלהם היה תקוע.

 

כי מי שבנה להם את האתר לא לקח אחריות מלאה, לא ייעץ ולא כיוון אותם.

 

אין שום סיבה שבעל עסק יידע להגיד מה נכון לעשות באתר!

 

זאת לא המומחיות שלו.

 

לפני סגירת הסכם עם חברה לבניית אתרים, חשוב לשאול אם הם מספקים גם אפיון וגם ייעוץ והכוונה.

 

(יש חברות שמבצעות אפיון מצומצם מאוד).

 
 
 

אז מה כן עושים?

 

מחפשים ספק עם תיק עבודות שמוצא חן בעיניך.

 

מוודאים שהוא נותן חבילה רחבה שכוללת ייעוץ והכוונה וראיון, עד שהם בקיאים במה שנחוץ ודרוש לעסק שלך.

 

אם אפשר או צריך, הם עושים חקר מתחרים לראות מה הגולשים רואים באתרים אחרים.

 

ורק אז מייעצים על אתר עם מבנה מתאים.

 

ואז מראים הדמייה של האתר המומלץ, ומאפשרים ללקוח להגיב.

 

המחיר צריך להיות הוגן ולייצג עבודה שבוצעה בפועל.

 

ורק אחרי שיש הסכמה על העיצוב מתחילים לבנות. לא מוכרים חתול בשק.

 

ולא עוצרים עד שיש אתר מוגמר ותקין.

 
 
 

יש חברות עם רמת שירות ואחריות כזאת, אנחנו דוגמה.

 
 
 

אפשר להתייעץ איתי בכל שאלה.

 
 
 

כותבת המאמר: רחלי נטע, בעלים. מומחית לאסטרטגיה שיווקית רב-ערוצית

 
 
 

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'שוקו מרקטינג', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

אולי יעניין אותך לדעת גם על...

אתר באנגלית: מנוע צמיחה מרכזי בהתרחבות לשווקים בינלאומיים

כשעסק מתכנן להתרחב לשווקים בינלאומיים, השאלה המרכזית היא איך להגיע לקהל היעד בצורה מהירה, אפקטיבית …

טיפים לאתר אינטרנט שיפרוץ לשווקים חדשים

הכלכלה בישראל לא מאפשרת לך להתרחב בקצב הרצוי? חשבת לפרוץ לשווקים חדשים בזירה הבינלאומית? הנה …

להפוך לאוטוריטה בעזרת גוגל SEO

רוצה להפוך לאוטוריטה בתחומך וחשבת על קידום אורגני SEO בגוגל כדי להשיג את המטרה? הנה …

5 סיבות לבחור בפרסום בפייסבוק או פרסום בגוגל

תהיתם היכן להשקיע את מיטב כספכם בפרסום, האם בפייסבוק או בגוגל? זאת שאלה נכונה. בחירה …

נוכחות דיגיטלית חזקה: איך להפוך לאוטוריטה

בעידן הדיגיטלי של היום, ביסוס נוכחות מקוונת חזקה חיוני עבור עסקים ועצמאים כאחד. נוכחות דיגיטלית …

נוכחות דיגיטלית: 4 טיפים שיעזרו לכם להשיג אותה!

מהי בכלל נוכחות דיגיטלית? האם זה לוקח זמן לבנות נוכחות דיגיטלית טובה? וכמה זה עולה?… …