סיפור מעניין על משפך שיווק:
בשבוע שעבר ישבתי עם בעלת עסק והראיתי לה איך היא יכולה להכפיל ולשלש את ההכנסות שלה תוך חודש.
הקטע הוא, שהיא כל הזמן יכלה לעשות את זה בקלות.
אז למה זה לא קרה?
כי היא לא עשתה תכנון הכנסה.
כל הנתונים היו שמורים אצלה בראש, וזאת אחת השגיאות הגדולות ביותר שאפשר לעשות.
כל מה שעשיתי היה לבנות לה טבלת אקסל לא מסובכת, שתאפשר לה לראות את "מפת הדרכים" ולהראות איך למלא את היומן שלה נכון – לכיוון של הכפלה ואפילו שילוש של ההכנסות.
ואז לדחוף אותה לפרסם יותר. הרבה יותר.
במקרה שלה, הפרסום יכול להיות לגמרי חינמי, תוך שימוש ברשת החברתית ובקשרים שהיא בנתה לאורך השנים.
ולמה אני משתפת אותך בסיפור שלה?
כי ברוב המקרים שאני פוגשת, זה הסיפור שחוזר על עצמו.
או שבעל העסק לא יודע מה ההכנסה הנכונה עבורו…
…או שהוא יודע אבל לא עושה את מה שנדרש כדי לייצר אותה.
לא קשה לעשות תכנון הכנסה ולא קשה למצוא פתרונות שיווק.
המשחק האמיתי הוא הגדלת ההכנסות.
כמה לדעתך עולה להשיג 1,500 לידים ב-3 חודשים?
במקרה הזה העלות היתה 10 ש"ח לליד בלבד.
נכון, חלקם לא איכותיים או מדויקים למה שהלקוח שלנו רצה בתמונה האידיאלית – אבל כולם רלוונטיים.
לצורך החישוב, בואו נגדיל את העלות לליד איכותי ל-30 ש"ח…
וגם ב-40 ש"ח לליד איכותי – עדיין עסקה ממוצעת מכסה את העלות הזאת ולא רק מחזירה את ההשקעה אלא אפילו מייצרת רווח.
כי מדובר בלידים שיכולים לייצר עסקאות חוזרות לאורך זמן.
וזה משפך שיווק נכון: המוני לידים במחיר סביר, שמייצרים עסקאות חוזרות וחלקם הופכים עם הזמן ללקוחות זהב.
אם קראת עד כאן ומעניין אותך לשמוע איך זה יכול לעבוד בעסק שלך ובתקציבים שלך, אשמח לעזור.
רחלי נטע, 052-684804