מתי משתלם לבנות דף נחיתה?
האם חייבים לקדם דף נחיתה?
ומה זה בכלל דף נחיתה?…
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות והצעת מחיר
במשמעות המקצועית והמלאה, "דף נחיתה" הוא כל עמוד באינטרנט שהגעת אליו דרך קישור. כשלוקחים בחשבון שאי אפשר להגיע לאינטרנט בלי קישורים קל להבין שבעצם כל דבר שקוראים באינטרנט נמצא בדף נחיתה… למשל הדף הזה.
אבל לאורך השנים אנשי שיווק דיגיטלי התחילו להשתמש במונח "דף נחיתה" במשמעות של עמוד אחד, באורך קצר או בינוני, שמציע הצעה כלשהי והאופציה היחידה שעומדת בפני הגולשים היא ליצור קשר ולקבל פרטים (או לצאת מהדף).
דפי נחיתה משמשים בעיקר לצורך קידום ממוקד, כשרוצים שהגולש לא "יתפזר" ויעבור לנושאים אחרים.
במקרים מסוימים אפשר להשתמש בדף נחיתה בתור "אתר", אבל חייבים לקחת בחשבון את המגבלות שלו מבחינת העברת מסרים: אין אפשרות לכסות את כל הנושאים ולתת תמונה מלאה בעזרת דף נחיתה בלבד. לכן גם אם מתחילים עם דף נחיתה בשלב מסוים יהיה צורך להרחיב אותו לאתר תדמית מקצועי.
הדוגמאות הבאות מייצגות מגוון פרויקטים להתרשמות:
אפיון: אחרי ראיון עומק הגדרנו בבירור מספר חבילות שירות שמטרתן למקד את הגולשים ביתרונות השירות. כחלק מהאפיון בחרנו לעצב לגלית לוגו חדש שתואם את המוטו שלה (שמחה בלב).
השתמשנו ביתרון התחרותי שיש לגלית באתר 'מדרג' וזה הוכיח את עצמו בהמשך עם קידום חזק. קהל היעד הוא נשים וגברים שזקוקים לעזרה עם הכנסת סדר לבית.
עיצוב: בחרנו תמונות גדולות ומעוצבות, שמעבירות את האווירה של סדר וניקיון ושומרות על קשת הצבעים שנבחרה. המסרים נכנסים בזה אחר זה ומייצרים סיפור.
אפיון: דוגמה מצוינת לצורך בנראות דיגיטלית כוללת. את פטינה קמפינג אנחנו מקדמים בפייסבוק אבל ראינו שחסרה לעסק נוכחות בגוגל לכן הקמנו את דף הנחיתה כשלב ראשון וגם הוספנו גוגל My Business. קהל היעד הוא חובבי קמפינג, שרוצים לצאת לטבע בקבוצה ומחפשים פתרונות שיאפשרו להם ליהנות מהחוויה.
עיצוב: הדף מעוצב בצבעי מדבר (פטינה היא תופעה גיאולוגית שאופיינית למדבר). השימוש באייקונים מציג את חבילת הקמפינג במהירות ובקלות.
קישור: https://patinacamping.com
אפיון: המטרה היתה דף נחיתה שממקד את הגולשים בפתרונות פיננסיים לגיל השלישי, כדי למנוע התפזרות בין כל המוצרים והשירותים שהחברה מספקת. קהל היעד הוא בני הגיל השלישי וגם דור הבנים, שמחפשים פתרונות להוריהם שנפגעו מהמעבר לפנסיה. אחרי ראיון עומק עם רפי והתרשמות מהאכפתיות שלו לנושא בחרנו בגישה רגשית שמבוססת על אמפתיה ולא על הפחדה.
עיצוב: דף הנחיתה מכיל טקסט ממוקד ומדויק בליווי תמונות מוארות, שמשדרות רגשות חמים ומשפחתיות. שימוש בצבעי הלוגו (שחור וזהב).
אפיון: דף הנחיתה מתמקד בשירות אחד מסל השירותים של החברה ולכן הוא בחירה שיווקית נכונה. הפרויקט שלל תכנות מורכב של מערכת צ'אט, שבעזרתה הגולש מקבל באופן מידי תשובה האם השירות מתאים לו או לא. קהל היעד הוא אנשים מבוססים מבחינה כלכלית, לא צעירים, שמעוניינים לקבל שירות על-ידי מומחים.
עיצוב: עיצוב דף הנחיתה הוא אלגנטי ויוקרתי, ופונה למשקיעים בשוק ההון. לאורך דף הנחיתה ישנם כפתורי הנעה לפעולה שמובילים לצ'אט.
קישור: https://rg-invest.co.il
אפיון: דף הנחיתה הזה הוא תוצאה של שת"פ בין שתי יועצות משכנתא אלופות, ענת מזור ואיריס אשר. הטקסט ארוך יחסית וכולל נתונים רבים, יתרונות ודברים שחשוב לדעת. קהל היעד הוא ישראלים שרוצים לחזור אחרי שהייה ממושכת בחו"ל או יהודים שרוצים לרכוש בית בישראל. הצבעוניות מיועדת לשדר יוקרה.
עיצוב: בגלל אורך הטקסט, התמונות נבחרו כך שישמשו רקע לתוכן ויאפשרו גלישה קלה. באופן דומה חילקנו את הטקסט לסעיפים כדי שהקריאה תהיה קלה יותר (פחות "עומס" בעיניים).
אפיון: אורן מוקי הוא איש מדהים אבל עד שלא התחלנו לחפור ולחקור לא קלטנו את גודל הפרויקטים שהוא מבצע. הוא מתמחה בהובלת דיירים בפרויקטי ענק של פינוי-בינוי, ועושה את הכל באנרגיות מדהימות. אז אם לנו לקח זמן לקלוט את זה, מה לגבי קהל היעד שלו? דף הנחיתה כולל וידאו עם מסר פרסונלי, תיאור פרויקטים שבוצעו והסבר על חבילת השירות ליזמים. המטרה היא נוכחות דיגיטלית ממוקדת, כאשר קהל היעד הרלוונטי הוא יזמים וקבלנים של פרויקטי פינוי-בינוי.
עיצוב: העיצוב מתמקד בצבעי הלוגו, שחור וזהב. נקודות הצבע האחרות הן של הפרויקטים שבוצעו.
קישור: https://mukimovers.com
טיפ שיווק:
עסק בלי נוכחות דיגיטלית בגוגל יאבד הזדמנויות. נקודה.
העובדה היא שבכל פעם ששדרגנו ללקוחות את הנוכחות הדיגיטלית בגוגל הם התחילו לקבל לידים בכמות יותר גבוהה. וזה קורה גם עם עסקים שעושים קידום מצוין ברשתות החברתיות.
יש לנו את הדעה שלנו לגבי למה זה ככה ונשמח לספר לך בפגישה את התיאוריות שלנו, אבל זה לא באמת משנה כי העובדה היא שכשבנינו לעסקים דפי נחיתה ואתרים חדשים עם האפיון הנכון – הלידים התחילו לבוא.
הדבר הלא נכון לעשות הוא להימנע מלהיות בגוגל. דף נחיתה או אתר שמיצגים אותך באופן הטוב ביותר הם נכס חיוני להצלחת העסק!
אם לא ברור לך איך לעשות את זה, או מה נכון עבורך – כדאי שנדבר (אפשר בזום).